ברוכים הבאים לפרדס מיתרים!

ברוכים הבאים לפרדס מיתרים!

בית ספר משלב בין דתיים וחילוניים

תמצאו כאן מידע ועדכונים על 'פרדס'

אנחנו שמחים שבאתם לבקר באתר שלנו, קריאה נעימה !

חינוך משלב

מרחבי למידה

הצוות שלנו

גלריה

מי אנחנו?

פרדס מיתרים מקיים איזון עדין בין מסגרת לימודית ברורה לבין יישום גישות מתקדמות בחינוך הדוגלות במתן חופש ואחריות אישית לילד. נקודת המוצא שלנו היא שילדים נהנים ללמוד, לגדול ולהתפתח. כל אחד בדרך ובקצב שלו. 

 

המשימה החינוכית שלנו היא להכיר כל תלמיד ותלמידה באופן העמוק ביותר על מנת להציע  את עולמות התוכן הרלוונטים עבורם בדרך אל היעדים הלימודיים וכן מתן הכלים הדרושים לעולם המשתנה בו אנו חיים – פיתוח יצירתיות, סקרנות, עצמאות, עבודה בצוות, בקשת עזרה והנאה מלמידה פורמלית ובלתי פורמלית כאחד.

היצירה הבית ספרית מתקיימת על בסיס של ילדים שנהנים לבוא לבית הספר וחווים אותו כבית שני.

 

 

לאמר, תלמידי פרדס במצב רגיל באים והולכים לבית ספר בשמחה, מתגעגעים אליו וחוזרים מהחופש בציפייה דרוכה. על הבסיס הזה אנו מתמקדים גם בהקניית ידע, אך בעיקר במתן כלים, והשאיפה היא שבוגרי/ות בית ספר פרדס יהיו לומדים עצמאיים המפיקים הנאה מלמידה.

אנו בפרדס מגיעים לפחות ליעדי משרד החינוך בכל תוכניות הליבה ועובדים עם תוכניות מאושרות של משרד החינוך, עליהם אנו מוסיפים מגוון עשיר של עזרים/ משחקים ודרכי עבודה יצרתיות ברוח החינוך היער והמונטסורי. 

 

האיזון בין מסגרת לימודית ברורה וסדר יום מחייב אל מול מתן חופש רב למציאת הדרך הלימודית האישית והקדשת זמן משמעותי למשחק חופשי וזמן חברתי הופכים את בית ספרנו למחזיק בנוסחה מנצחת לחינוך העדכני והחדשני ביותר.

 

 

הצטרפו אלינו

הורים מתעניינים יקרים, 

ערב חשיפה לבית ספר פרדס מיתרים יתקיים ב-28.02.23 בשעה 20:00.

ערב חשיפה לגן פרדס מיתרים יתקיים ב-09.02.23 בשעה 21:00

יש לציין כי בשנה הבאה גן פרדס יפתח כגן מוכר שאינו רשמי (פרטי), גן לילך ימשיך את דרכו העצמאית כגן מועצה.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל. 

מספרים עלינו

הורים וילדים מספרים

יעל – אמא של ארז

איך אני אדע שהוא לומד?
איך אני אדע שהוא מתקדם ורוכש ידע?
איך אני אהיה בטוחה שהוא משיג את אבני הדרך?

אלה שאלות שהתרוצצו אצלי בראש זמן רב. גם לפני שהתחלנו את כיתה א'
בפרדס וגם כמה חודשים אחרי. 
תוך כדי התקופה הזו שמעתי מארז המון חוויות- על עדר העיזים שפגשו
ביום היער וכלבי הרועים שליוו אותו, על איך הם יצאו מהכיתה וחוו על פניהם הצעירות
את הגשם הראשון שירד, על החברים המשחקים והאינטראקציות שנוצרו בכיתה… ואיך אפשר
לשמוע מילד "השגתי אבן דרך בקריאה"?

תוך כדי התקופה הזו שמעתי גם מהצוות הקסום של פרדס על איך שהם
חווים את ארז, את הקליטה שלו, על רגישותו העצומה לסובבים אותו, על ההערכה שהם
רוכשים לו… ועדיין, הספקות והשאלות של אמא לבן בכור שעלה לכיתה א' לא הרפו ממני.

ואז זה קרה!

שבת בבוקר, יום סגרירי ויפה.
סבא שאול שותה המון קפה.
וארז ניגש לספרייה ומוצא בה את הספר שלושה בני שבע מאת דורית אורגד.
את הספר הזה קיבלתי כילדה צעירה שרק התחילה לקרוא.

ארז וסבא יושבים ולראשונה קורה הקסם שבו הילד שסבא קרא לו לאורך
(כמעט) שבע שנותיו עשרות רבות של ספרים, הפעם הילד הוא זה שקורא לסבא סיפור.

כשהלמידה מתרחשת, היא פשוט מתרחשת, וברגע מסוים היא בוחרת לגלות את
פניה. לי נותר רק לבטוח בילד שלי שהסקרנות וחדוות הלמידה חיים בו. פרדס כבר יאפשר
את כל השאר…

יעל, אמא של ארז ובתו של סבא שאול.

 

בתקשורת

כתבה ב'גפן'

כתבו עלינו, הגפן – מגזין המושבות 17.5.19