בית ספר פרדס מיתרים

'פרדס' מקיים איזון עדין בין מסגרת לימודית ברורה לבין יישום גישות מתקדמות בחינוך הדוגלות במתן חופש ואחריות אישית לילד. נקודת המוצא שלנו היא שילדים נהנים ללמוד, לגדול ולהתפתח. כל אחד בדרך ובקצב שלו. 

המשימה החינוכית שלנו היא להכיר כל תלמיד ותלמידה באופן העמוק ביותר על מנת להציע  את עולמות התוכן הרלוונטים עבורם בדרך אל היעדים הלימודיים וכן מתן הכלים הדרושים לעולם המשתנה בו אנו חיים – פיתוח יצירתיות, סקרנות, עצמאות, עבודה בצוות, בקשת עזרה והנאה מלמידה פורמלית ובלתי פורמלית כאחד.

היצירה הבית ספרית מתקיימת על בסיס של ילדים שנהנים לבוא לבית הספר וחווים אותו כבית שני.


לאמר, תלמידי פרדס במצב רגיל באים והולכים לבית ספר בשמחה, מתגעגעים אליו וחוזרים מהחופש בציפייה דרוכה. על הבסיס הזה אנו מתמקדים גם בהקניית ידע, אך בעיקר במתן כלים, והשאיפה היא שבוגרי/ות בית ספר פרדס יהיו לומדים עצמאיים המפיקים הנאה מלמידה.

אנו בפרדס מגיעים לפחות ליעדי משרד החינוך בכל תוכניות הליבה ועובדים עם תוכניות מאושרות של משרד החינוך, עליהם אנו מוסיפים מגוון עשיר של עזרים/ משחקים ודרכי עבודה יצרתיות ברוח החינוך המונטסורי. 

האיזון בין מסגרת לימודית ברורה וסדר יום מחייב אל מול מתן חופש רב למציאת הדרך הלימודית האישית והקדשת זמן משמעותי למשחק חופשי וזמן חברתי הופכים את בית ספרנו למחזיק בנוסחה מנצחת לחינוך העדכני והחדשני ביותר.

חינוך משלב
מרחבי למידה
חינוך יער
חינוך מונטסורי

שאלות נפוצות

כן. בית הספר פועל ברישיון מוכר שאינו רשמי של משרד החינוך כמסלול בבית הספר הבית העגול. פנינו לעצמאות וקבלת סמל מוסד משלנו.

7.45 הליכת בוקר
8.00 נפגשים בחצר
8.20 תפילה
8.35 מפגש בוקר
9.15 אוכלים יחד אחרי המפגש
9.30 זמן מרחבים
11.00 זמן זורם
12.30 ניקיונות
12.45 זמן קריאה
13.00 מפגש סוף יום
13.30 הולכים יחד לשער

זהו זמן חופשי אשר בו מתקיימות פעילויות וסדנאות בבחירה חופשית של הילדים: אומנות, מלאכה, חוג אנגלית, מוזיקה, הקראת סיפור, ספורט ועוד.

אנו כצוות בודקים באופן סדיר את הרמה הלימודית של התלמידים בשיחה אישית הכוללת מספר משימות לימודיות. מעבר לכך אנו בתשומת לב מתמדת בזמן מרחבי הלמידה לרמה של כל אחד ואחת. את הכל אנו מעדכנים בדף התלמיד.ה וכך יש לנו מעקב מסודר של כל הצוות, וכן אפשרות לעדכן את ההורים מתי שיבקשו מעבר לשיחות האישיות בתחילת, אמצע וסוף השנה.

בפרדס ההתקדמות בלימודים היא חובה. אנחנו רואים התנגדות ללמידה כא-נומלית ועל כן חוקרים אותה לעומק כדי להבין מה הבעיה. הנחת העבודה שלנו שלימודים הם כיף, צמיחה וגדילה ולכן לא הגיוני שתהיה התנגדות. ברגע שאנו מזהים את המקור להתנגדות, ניתן לפרק אותה ולמצוא את הדרך ביחד ביחס מכבד ובמאמץ משותף.

אנו מאמינים בגישור בין תלמידים כדרך מרכזית לפתרון בעיות. אנו נפגשים (לא בשעת כעס אלא אחרי רגיעה) ומדברים על הדברים. מזהים את חוסר ההבנה שהיה או פגיעה מסויימת, והילדים מוזמנים לקחת אחריות על החלק שלהם בסיפור וללמוד מה אנו עושים להבא. כך אנו שומרים על אוירה רגועה ושיח מכבד בין כולם.